Vacature CRM Analyst

CRM Analyst in Rotterdam

Arbeidsduur Selecteer Deeltijds (3) Voltijds (42)

(Marketing) CRM Analyst


Het avontuur
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor de marketing- en sales collega's als het over klantendata van A.S.Adventure en Juttu gaat.
  • Jij kent als geen ander de data van onze klanten en kan inzichten in deze data omzetten in begrijpbare taal om op die manier onze 360° marketing-en communicatie-acties aan te sturen met gericht advies zodat er slimmer acties kunnen opgezet worden.
  • 'Explore More' en 'Juttu Friends' zijn onze bekende loyalty-programma's. Om dit programma de nodige 'body' te geven en onze trouwste klanten te belonen (of nieuwe klanten te overhalen om loyalty-member te worden), worden er heel wat acties gelanceerd. Het is aan jou om de resultaten van deze acties in kaart te brengen (wie komt kopen, waar kopen ze, wat kopen ze, hoeveel kopen ze…), maar ook om de evoluties van deze acties op een transparante en overzichtelijke manier in kaart te brengen en te presenteren op basis van vastgelegde KPI's.
  • Naast acties voor onze loyalty-klanten worden er ook heel wat acquisitie- en retentiecampagnes ontwikkeld. Het is jouw taak om de resultaten van deze 360°-campagnes te analyseren en er op een eenvoudige en intuïtieve manier over te rapporteren aan het management team, marketing, sales, customer service…, in nauw overleg en met ondersteuning van de CRM Manager. Jouw inzichten en ervaring in data zorgen er dus voor dat je gericht advies kan geven om acties bij te sturen.
  • Om deze inzichten duidelijk in kaart te brengen worden je uiteraard tools ter beschikking gesteld: Adobe Campaign, MicroStrategy… Aan jou om deze tools met elkaar te laten 'praten' om de juiste inzichten en analyses te kunnen maken, altijd vertrekkende vanuit een 360°-view van onze klant.
  • Het klantengedrag analyseren en de resultaten ervan omzetten in nieuwe mogelijkheden is 'key' in je functie. Denk daarbij aan RFM-analyses, predictive modelling, cross-selling-opportuniteiten, reactivatie…
  • Vanuit je kennis van de data en in samenwerking met de e-mail- en social media collega's, zet je ook segmentaties en selecties op voor e-mail, direct mail en/of social campagnes. Zo ben je 360° betrokken bij het succes van al onze campagnes (van het bepalen welke doelgroepen we aanschrijven tot het uiteindelijke analyseren van deze doelgroepen).
  • Je werkt ook actief mee aan het optimaliseren van flows en het efficiënter maken van onze 'way of working'. Daarvoor zijn veelvuldige contacten met BI en IT onontbeerlijk.
  • Samen met de CRM Manager denk je ook actief mee hoe we CRM naar een hoger niveau kunnen tillen en enthousiasmeer je collega's om mee te werken aan het succes van A.S.Adventure en Juttu.
  • We staan met A.S.Adventure en Juttu op een kruispunt en slaan resoluut verder de weg in van de single customer view met in de nabije toekomst 1 centraal platform met alle klantendata.

Je uitrusting
  • Klantgericht denken zit je in de genen!
  • Enthousiasme en collegialiteit zijn heel belangrijk voor jou (en voor ons)
  • Een commerciële en analytische aanpak, dat spreekt voor zich
  • Je hebt al enkele jaren ervaring met data-analyse en de verwerking van gegevens binnen een CRM-omgeving en bent bereid om nog heel wat bij te leren.
  • We verwachten wel dat je al een 2 à 3 jaar bewezen ervaring hebt met CRM-analyses
  • Je bent niet enkel in staat om data in detail en accuraat inzichtelijk te maken, maar ook om deze op een transparante manier voor te stellen in rapporten en/of dashboards zodat ze voor alle stakeholders begrijpbaar zijn
  • Je zal regelmatig presentaties over deze inzichten moeten geven, dus een open, positieve en communicatieve houding is cruciaal, zowel mondeling als schriftelijk
  • Je werkt zelfstandig aan rapporten en dashboards en formuleert adviezen (met ondersteuning van de CRM Manager)
  • Ken je wat van SQL, dat is mooi meegenomen (maar hoeft niet meteen)
  • Adobe Campaign en MicroStrategy zeggen je al wat, prima!



Functie:crm analyst
Startdatum:17-01-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Mazars via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Nieuwerkerk aan den IJsselkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de nieuwerkerk-aan-den-ijsselkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Nieuwerkerk aan den IJssel
  2. CRM Analyst Mazars 17-01-2024

Bekijk ook andere vacatures