Vacature Implementatiemanager

Implementatiemanager in Rotterdam

Implementatiemanager

Rotterdam , Zuid Holland

Startdatum : 01-09-2024

Uren per week : 36

Ref. nr : 2024540

Plaats: Rotterdam
Uren per week: 36
Startdatum: 01-09-2024
Einddatum: 31-08-2025
Optie op verlenging: Ja, 2 x 12 maanden

Opdrachtomschrijving:

De Dienst Facility Management (FM) maakt onderdeel uit van het Politiedienstencentrum (PDC). Binnen de dienst FM bestaat het programma Fysieke Toegangsbeveiliging (FTB). Een belangrijke doelstelling binnen dit programma is één landelijke toegangspas voor de gehele politie. De politie heeft ervoor gekozen om hiervoor aan te sluiten bij de Rijkspas. De Rijkspas is een multifunctionele smartcard voor de Nederlandse rijksoverheid. Ze wordt ingezet als interdepartementaal legitimatiebewijs, authenticatiemiddel en toegangspas tot gebouwen en systemen. Binnen het programma FTB wordt door het project Focusgebied 2 de voorbereidingen getroffen om de Rijkspas landelijk binnen de politie te implementeren. Het project zoekt momenteel een implementatiebegeleider ten behoeve van de uitrol van de Rijkspas per politie-eenheid.

De implementatiebegeleider heeft kennis van en affiniteit met projectmanagement en bij voorkeur met facility management. De implementatiebegeleider staat in nauw contact met de implementatiemanager van het project en de diverse contactpersonen binnen de eenheid waarin de uitrol plaatsvindt en is daarmee de schakel tussen het uitrolteam en de operatie in de eenheid. Alvorens de uitrol begint, start het project met een pilot op één locatie. Na deze pilot wordt de Rijkspas per gebied (eenheid) uitgerold. Het project zoekt iemand die ondersteunt in zowel de voorbereidingen van de uitrol als het daadwerkelijk begeleiden van de uitvoering van de uitrol. Deze persoon fungeert daarmee als vliegende keep en zal op locatie de werkzaamheden tijdens de uitrol begeleiden. De uitrolperiode per eenheid zal ongeveer vier maanden duren voordat een volgende eenheid wordt uitgerold. Dat betekent dat de implementatiebegeleider "meereist" van eenheid naar eenheid. De implementatiebegeleider dient daarom bereid te zijn tot reizen binnen Nederland en in het bezit te zijn van eigen vervoer.

Doelstelling

De implementatiebegeleider is de spil in het succesvol landelijk uitrollen van de Landelijke Politie Toegangspas (LPT) binnen alle eenheden van de politie, door middel van een gestructureerde en effectieve aanpak. Deze rol vereist een actieve betrokkenheid bij de voorbereiding, uitvoering en afronding van de pilotfase, gevolgd door een gefaseerde implementatie over de verschillende politie-eenheden. De doelstelling omvat het waarborgen van een naadloze overgang naar de nieuwe toegangspas, het minimaliseren van operationele verstoringen, het handhaven van hoge kwaliteitsnormen in het implementatieproces en het stimuleren van een positieve acceptatie en gebruikerservaring onder alle betrokkenen. Succes in deze rol wordt gemeten aan de hand van de efficiënte uitgifte van de LPT, de tevredenheid van de eindgebruikers en de mate waarin de nieuwe processen naadloos worden opgenomen in de dagelijkse operationele praktijken van de politie-eenheden.

Competenties:

  • Organisatievermogen
  • Probleemanalyse
  • Mondelinge & schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • Samenwerken
  • Kwaliteitsgerichtheid
  • Stressbestendig

Eisen, waar 100% aan moet worden voldaan:

  • Het Curriculum Vitae is opgesteld in het Nederlands
  • Minimaal een erkend, volwaardig en volledig afgeronde opleiding op minimaal mbo-niveau
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke rol
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met Projectmanagement

Wensen:

Werkervaring met implementatieprocessen Werkervaring met uitgifte en beheer van toegangspassen op basis van projectmanagement Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met facility management Werkervaring binnen de (Semi-)/overheid en/of Politie

Functie:implementatiemanager
Startdatum:04-06-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Nieuwerkerk aan den IJsselkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de nieuwerkerk-aan-den-ijsselkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Implementatiemanager PLUSIT 04-06-2024

Bekijk ook andere vacatures