Rotterdam - Voor AD.nl zijn we per direct op zoek naar een redactie- en data-analist. Je vertaalt data naar concrete inzichten waarmee de redactie nog meer impact kan maken, duikt in de cijfers om trends te duiden en geeft journalisten advies hoe ze hun verhalen nog beter op de bezoeker afstemmen.
Functieomschrijving
Als redactie-analist werk je op de redactie van het AD in Rotterdam. Het is jouw taak om de redactie te helpen met inzichten uit data. Dat betekent dat je met cijfers bezig bent, maar ook veel met redactieleden overlegt en ze traint in hoe ze hun verhalen nog beter online presenteren. Je analyseert, rapporteert en geeft dus advies.
Je gaat op zoek naar antwoorden op vragen als: Waarom haken mensen af in een artikel? Wat is de ideale mix aan verhalen? Wat is de optimale spreiding van artikelen over de dag? En waarom stijgt of zakt het bezoek de afgelopen weken?
De adviezen geef je op drie ‘snelheden’: live, in dag- en weekrapporten en in losse analyses. Op de dag zelf kijk je met een schuin oog mee naar de cijfers en deel je belangrijke actiegerichte inzichten met de redactie. In dag- en weekrapporten geef je duiding aan de cijfers. Naast de dagelijkse taken voer je ook regelmatig diepgravende analyses uit.
Je bent een belangrijke sparringpartner voor de chefs en hoofdredactie bij AD en werkt nauw met hen samen.
Jouw team
Het team Redactionele Inzichten & Groei (RI&G) werkt over Nederland én België. Met in Nederland 17 redactie-analisten verspreid over diverse nieuwsmerken. We werken aan creatieve oplossingen voor complexe vraagstukken. Dat lukt alleen met een fijne werksfeer en met goed teamwork. Naast redactie-analisten zijn er diverse centrale rollen in het team die jou bij je werk zullen ondersteunen.
Functieprofiel
Je hebt minimaal ervaring als data-analist óf als journalist. Op beide vlakken ervaring is natuurlijk helemaal mooi meegenomen. Affiniteit met journalistiek is wel een vereiste;
Je legt en onderhoudt makkelijk contact, kan goed communiceren en hebt voldoende overredingskracht om je eigen ideeën te laten landen;
Je neemt initiatief en kan goed zelfstandig werken;
Je hebt hbo/wo-denkniveau;
Of je hebt je eigen goede redenen waarom we jou zouden moeten spreken over deze baan.
VOORWAARDEN
salaris, passend bij jouw ervaring;
38-urige werkweek, minder uur in overleg;
8% vakantiegeld en 4% persoonlijk budget;
jaarlijkse winstdeling o.b.v. de prestaties van DPG Media;
ontwikkelingsmogelijkheden d.m.v. opleidingen en trainingen;
We geloven in een gezonde werk-privébalans waarbij je voldoende ruimte krijgt voor jouw welzijn en flexibel werken.
Als hét grootste mediabedrijf van Nederland staan we open voor alle talent in de maatschappij. Wij roepen kandidaten met een diverse achtergrond in de breedste zin van het woord dan ook op om te solliciteren op deze functie. Juist door de verschillen tussen collega’s ontstaan verrassende inzichten en innovatieve oplossingen. En dat past dan weer heel erg goed bij ons als organisatie. We zijn benieuwd wie jij bent en welke kwaliteiten en ervaring jij meebrengt.
Solliciteren, en dan?
Heb je direct zin om aan de slag te gaan? Solliciteer dan via de button op deze pagina. Je krijgt altijd binnen 10 dagen een reactie. Eerst nog vragen? Colin van Hoek (Hoofd Redactie-analyse DPG) beantwoordt deze graag via colin.van.hoek@dpgmedia.nl.
Over DPG Media
Het AD is er voor mensen die willen weten én begrijpen wat er speelt. Voor mensen die geïnteresseerd zijn in de wereld om hen heen. In wat er in de buurt én in het land gebeurt. Voor mensen die houden van sport- en entertainment(nieuws). AD is er voor iedereen die een gezonde mix tussen nieuws en ontspanning zoekt.
Het AD is onderdeel van DPG Media. Hét mediabedrijf van Nederland en België met 90 sterke merken zoals Qmusic, NU.nl, Tweakers, Libelle, VTM en meer. We bereiken maandelijks ruim 90% van de Nederlanders en 80% van de Vlamingen.
We bieden je een professionele werkomgeving waarin we vrijheid enorm belangrijk vinden. We geven je alle ruimte om aan je toekomst te werken door het aanbieden van workshops en trainingen. Bij DPG Media is iedereen welkom. Dus solliciteer. Er staan ruim 5.500 slimme collega’s te popelen om je op te nemen in een team, of dat nou een projectteam, een pubquizteam of een sportteam is.
Ontdek wat wij je te bieden hebben. En, als je toch bezig bent, vind je ons ook op LinkedIn en Instagram.
Functie: | Journalisten |
Startdatum: | 05-06-2024 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | MBO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | onbekend – onbekend |
Uren per week: | 38 – 38 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.
Deel de vacature:
Redactie Nieuwerkerk aan den IJsselkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de nieuwerkerk-aan-den-ijsselkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Nieuwerkerk aan den IJssel via nieuwerkerkaandenijsselkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op nieuwerkerkaandenijsselkrant.nl.
© nieuwerkerkaandenijsselkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.