STAATSCOURANTGemeente Zuidplas - verkeersbesluit - diverse verkeersmaatregelen t.b.v. reconstructie - Hoofdweg, Nieuwerkerk aan den IJssel

Aanvraag voor Verkeer | Organisatie en beleid

Burgemeester en wethouders van Zuidplas,Gelet op–Artikel 18 eerste lid, onder d van de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW1994) zijn burgemeester en wethouders bevoegd tot het nemen van ver­keersbe­sluiten in de gemeente Zuidplas.–Artikel 15, eerste lid, van de WVW1994 moet een verkeersbesluit worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake wegverkeer (hierna: BABW) genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of dit wordt gewijzigd. –Artikel 15, tweede lid, van de WVW1994 moet een verkeersbesluit worden genomen voor maatregelen op of aan de weg tot wijziging van de inrichting van de weg of het aanbrengen of verwijderen van voorzieningen ter regeling van het verkeer, indien de maatregelen leiden tot een beperking of uitbreiding van het aantal categorieën weggebruikers dat van een weg of weggedeelte gebruik kan maken.GrondslagOvereenkomstig artikel 2, lid 1, sub a t/m d, van de WVW1994 en artikel 21 van het BABW op de bovengenoemde weg maatregelen dienen te worden genomen met als doel:  a.het verzekeren van de veiligheid op de weg;b.het beschermen van weggebruikers en passagiers;c. het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;d.het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer.Op basis van bovenstaande overweging en met inachtneming van:  •de Wegenverkeerswet 1994;•het Besluit Administratie­ve Bepa­lingen inzake het Weg­ver­keer;•uitvoeringsvoorschriften BABW inzake verkeerstekens;•het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;•de Algemene wet bestuursrecht;•het verkeersbordenboek (VNVF);•het mandaatbesluit van de gemeente Zuidplas zijn wij bevoegd dit besluit te nemen. (Mandatenregeling 2018)Overwegende dat •de in dit genoemde verkeersbesluit genoemde wegen in eigendom, beheer en onderhoud van de gemeente Zuidplas zijn;•de Hoofdweg een gebiedsontsluitingsweg is tussen Capelle aan den IJssel en Nieuwerkerk aan den IJssel;• de weg tevens deel uit maakt van de zuidelijke ontsluitingsroute van de Rotterdamse wijk Nesselande;•er op de Hoofdweg een maximaal toegestane snelheid geldt van 50 km/h;•er op de parallelstructuur een maximaal toegestane snelheid geldt van 30 km/h;• de Hoofdweg niet meer voldoet aan de gestelde eisen en richtlijnen en om deze reden toe is aan reconstructie;• de reconstructie zorgt voor een betere doorstroming van het verkeer;•de Hoofdweg wordt aangepast van een naar twee rijbanen, gescheiden door een middenberm;• er ‘bypasses’ worden gerealiseerd bij de rotonde op de kruising met de laan van Avant-Garde, waardoor het verkeer beter kan doorstromen;• de opstelstroken voor de fietsers in de huidige situatie te kort zijn en deze worden verlengd in de nieuwe situatie, zodat ze veiliger kunnen oversteken;•de Hoofdweg wordt uitgevoerd met geluid reducerend asfalt en de parallelwegen worden geheel (her)bestraat; OverigGelet op artikel 24 van het BABW is overleg gepleegd met de politie inzake de handhaafbaarheid.Gelet op artikel 26 van het BABW wordt dit besluit bekendgemaakt door publicatie in de Staatscourant. Het verkeersbesluit is voor een ieder in te zien op de website van de Staatscourant.BesluitenOp grond van vorenstaande overwegingen besluiten: 1. tot het intrekken van alle eerder genomen verkeersbesluiten op het betreffende wegvak;2. tot het instellen van een maximaal toegestane snelheid van 30km/h op de Hoofdweg Noord en Hoofdweg Zuid door het plaatsen van de verkeersborden A0130, conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;3. tot het instellen van een maximaal toegestane snelheid van 50km/h op de Hoofdweg door het plaatsen van de verkeersborden A0150, conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;4. tot het instellen van diverse voorrangssituaties op de Hoofdweg, Hoofdweg Noord, Hoofdweg Zuid en Warmoezenierspad door het plaatsen van verkeersborden B01 en B06 conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 en het aanbrengen van markeringen in de vorm van haaientanden conform de publicatie 207 Richtlijnen voor de Bebakening en Markering van wegen van het CROW;5. tot het instellen van een verplichte rijrichting op de Hoofdweg ter hoogte van het Weidezoompad door het plaatsen van het verkeersbord D04, conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;6. tot het instellen van eenrichtingsverkeer op de Hoofdweg door het plaatsen van de verkeersborden C04l en C04r, conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;7. tot het instellen van een doodlopende weg, uitgezonderd voor fietsers en bromfietsers op de Hoofdweg Zuid ter hoogte van de Schollevaartse Tocht door het plaatsen van verkeersbord L08 met onderbord OB54, conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;8.tot het instellen van een verplicht fiets- en bromfietspad in twee richting bereden op de Hoofdweg Zuid ter hoogte van de Schollevaartse Tocht door het plaatsen van verkeersborden G12a met onderbord OB505 en G12b, conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;9. tot het instellen van een verplicht fiets- en bromfietspad in twee richting bereden op de Hoofdweg Noord ter hoogte van de Schollevaartse Tocht door het plaatsen van verkeersborden G12a met onderbord OB505 en G12b, conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;10. tot het instellen van een vrachtwagenverbod op de uitvoegstrook van de Hoofdweg nabij de Schollevaartse Tocht door het plaatsen van verkeersbord C07, conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;11. tot het instellen van een doodlopende weg na 200 meter, uitgezonderd fietsers en bromfietsers op de Hoofdweg Noord ter hoogte van huisnummer 49a door het plaatsen van verkeersbord L08 met onderborden OB54 en OB401-200, conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;12. tot het instellen van een verplicht fiets- en bromfietspad in twee richting bereden op de Hoofdweg Zuid ter hoogte van de Warmoezenierspad en de oversteek met de Hoofdweg door het plaatsen van verkeersborden G12a met onderbord OB505 en G12b, conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;13. tot het instellen van een verplichte rijrichting op de Hoofdweg Noord nabij de uitrit van bedrijventerrein De Grote Vink door het plaatsen van verkeersbord C04L, conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;14. tot het instellen van een verplicht fiets- en bromfietspad in twee richting bereden op de Hoofdweg Noord ter hoogte van de Warmoezenierspad en de oversteek met de Hoofdweg door het plaatsen van verkeersborden G12a met onderbord OB505 en G12b, conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;15. tot het instellen van een doodlopende weg uitgezonderd fietsers en bromfietsers op de Hoofdweg Noord ter hoogte van de rotonde door het plaatsen van verkeersbord L08 met onderborden OB54, conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;16. tot het instellen van een verplicht fiets- en bromfietspad in twee richting bereden op de Hoofdweg Noord ter hoogte van de rotonde door het plaatsen van verkeersborden G12a met onderbord OB505 en G12b, conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;17. tot het instellen van twee bushaltes op de Hoofdweg ter hoogte van de Britsezoom door het plaatsen van verkeersborden L03, conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;18. tot het instellen van een verplicht fiets- en bromfietspad in twee richting bereden op de Hoofdweg ter hoogte van de oversteek met de Britsezoom door het plaatsen van verkeersborden G12a met onderbord OB505 en G12b, conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;19.tot het instellen van een doodlopende weg na 300 meter, uitgezonderd fietsers en bromfietsers op de Hoofdweg Zuid ter hoogte van huisnummer 12 door het plaatsen van verkeersbord L08 met onderborden OB54 en OB401-300, conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 20. tot het instellen van een voorrangsregeling in de vorm van een stopbord op de Hoofdweg Zuid met de aansluiting op de Britsezoom door het plaatsen van verkeersbord B06 met bijbehorende markering, conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;21. tot het instellen van een verplichte rijrichting op de Hoofdweg nabij de Britsezoom door het plaatsen van verkeersbord D02r, conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;22. instellen van een voorrangsregeling voor fietsers op de Laan van Avant-Garde door het plaatsen van verkeersborden B06, conform model van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;23. de verkeersmaatregelen vast te hebben gelegd op bijbehorende bijlage met zaaknummer:00-W-0078_d.d.: 07-05-2020.

De volledige aanvraag is hier te lezen op de site van de overheid.

Ben je het niet eens met een verleende bouwvergunning van bijvoorbeeld je buren, dan kan je hiertegen bezwaar indienen. Neem hiervoor contact op met de relevante instantie.

Bekijk nog meer bekendmakingen

Wil je meer vergunningaanvragen bekijken. We hebben een overzicht met alle bekendmakingen in Nieuwerkerk aan den IJssel. Bekijk alle Bekendmakingen nieuwerkerk aan den ijssel in Nieuwerkerk aan den IJsselNieuwerkerk aan den IJssel.

https://nieuwerkerkaandenijsselkrant.nl/bekendmakingen-nieuwerkerk-aan-den-ijssel/

Deel dit bericht:

Redactie Nieuwerkerk aan den IJsselkrant

Welkom op de bekendmakingen pagina van de Nieuwerkerk aan den IJsselkrant. Op deze pagina vind je alle bekendmakingen in ons mooie Nieuwerkerk aan den IJssel.

Gerelateerde berichten